2013年1月12日 星期六

「一次次的問自已:我事實上想要什麼?我現在變成什麼樣的人了?我給自已創造成什麼樣的人生?什麼才能帶給我最大的快樂?

倾听你的本心的知识 --- 一次次的问自己 --- 我们必须问自己 ---"我事实上想要什么?" "我现在变成什么样子的人了?" "我现在给我自己创造出了什么样的人生?" 以及 "什么? --- 才能带给我最大的快乐?"

(重要) SOLARA指导(上): 2013全貌面向
The 2013 Overview ~ by Solara
http://blog.sina.com.cn/s/blog_66630cce0102em6e.html

Everything has so profoundly changed since the events of the final months of 2012 that we need to rediscover who we are now and what we really want. Once we are clear on what we want, not limiting ourselves to old dreams, everything will fall into place. Be clear about your heart's desires, for they are like shining jewel lights dropped like bread crumbs to remember the way. Listen to your Heart's Knowingness. Again and again, we need to ask ourselves, "What do I really want?", "Who am I becoming?", "What am I creating in my life?" and "What gives me the greatest joy?".
所有的事情都如此深刻的改变了 --- 在2012的最后一个月里. --- 所以我们现在必须重新发现自己是谁以及我们要的到底是什么? 一旦我们搞清楚自己要的是什么, 而不用过去的旧梦把自己给框住时, 每一件事才会逐步到位!!! --- 所以问清楚你的心要的是什么? --- 这些真实的想望就像闪亮的珠宝的亮光 --- 掉在地上 --- 指引我们回家的路. (引喻--- 格林童话兄妹被引入森林抛弃但凭靠留在路上的面包屑找到路回家) --- 倾听你的本心的知识 --- 一次次的问自己 --- 我们必须问自己 ---"我事实上想要什么?" "我现在变成什么样子的人了?" "我现在给我自己创造出了什么样的人生?" 以及 "什么? --- 才能带给我最大的快乐?"

Be open without being attached to any interim steps, results and expectations, as nobody yet sees the wh*** picture. 2013 will contain many unexpected twists and turns making it absolutely necessary to be completely flexible at all times. Freshness is essential. We need to be ready to correct our course at any moment, as new information emerges. If we Expect the Unexpected, surfing the changes will be fun. This is true for even the most challenging tsunamis, for they enable us to demonstrate our new mastery.
对于中间发生的事, 任何结果, 你的任何期望 --- 继续保持开放的态度与心胸 --- 任事态自己发展, 别以为就这样了 --- 这是全部了 --- 因为没有人还能看到2013的整体面向. 2013包含了如此多扭转与旋转, 所以我们绝对要在所有时候保持绝对的弹性!!! 保持新鲜的态度是非常重要的! ( 注: 空心智慧 --- 不要自作聪明! 不要自我设限或自以为是) --- 随着新信息的进来 --- 随时准备好改变方向! 如果我们保持开放的态度去期待那不可期待的 --- 面对改变就会变得容易! 如浪中顺风行船而充满乐趣! --- 这道理连在最可畏的海啸面前都适用! --- 因为它们给了我们机会去表现我们的新技能!!!





----------------------------
行政院文建會藝文部落格
http://blog.cca.gov.tw/blog/pilikang

沒有留言:

張貼留言

從不曾了解到 無條件的愛
才是至高無上的力量

Plurk

Facebook 名片